Vi ønsker at flest mulig skal spille hockey, lengst mulig, for å bli best mulig!

GLEDE

Glede og trivsel: Det er viktig at ishockey er artig, utviklende og motiverende for spilleren. Trivsel skal være i fokus. Det er viktig med følelse av mestring og trygghet (=trivsel). Vi unngår resultatfokus i for tidlig alder.

LAGARBEID

Lagarbeid og positivitet: Vi verdsetter lagarbeid høyt. Godt lagarbeid vil i sum gi positive ishockeyopplevelser. Vi snakker positivt om sporten, klubben og medlemmene våre.

INTEGRITET

Integritet: Vi ønsker ærlighet og sunne holdninger. Vi følger alle regler og gitte reguleringer av spillet. Vi ønsker en ryddig og profesjonell organisasjon. Dette gjelder alle medlemmer av organisasjonen, både spillere, frivillige og tillitsvalgte i klubben.

TETT PÅ

Tett på: Foreldrene er klubbens viktigste ressurs. Vi ønsker å være tett på foreldrene.

RESPEKT

Respekt for individet: Behandle alle andre som du selv ønsker å bli behandlet. Vær rettferdig og raus som kamerat og venn.

EMPATI

Empati, sportsånd og fair play: Den viktigste av alle våre verdier er empati; fair play og god sportsånd. Å ha en ydmyk holdning ved seier og å ta tap med fatning. Vi ønsker å utvikle godt vennskap med våre medspillere og motspillere.

RIHK er en foreldredrevet klubb

Vi er helt avhengige av at vi som foreldre drar lasset sammen, i form av at folk stiller opp som for eksempel foreldrekontakt for «sin» årgang, lagleder, trener på is, dugnadsansvarlig, sliper, materialforvalter, i styret eller lignende. I løpet av sesongen har vi i RIHK flere sosiale arrangementer for å bli bedre kjent, både på og av isen. Men mest kjent blir man ved å engasjere seg i barnas treninger, aktivitetsdager, kamper og på dugnader.

Ikke alle har anledning til å ta på seg et verv. Det har vi forståelse for. Vi setter likevel pris på at dere stiller opp og er med på å styrke den sosiale biten, som er så viktig for oss. Det er utrolig viktig at unger og voksne føler seg velkomne og trives sammen, på trening og kamp! Vi har sett at det å samles rundt ei sjokoladekake etter trening er med på å styrke lagånd og vennskap. Alle er velkomne og oppfordres til å ta sosiale initiativ!

For å holde treningsavgiftene så lave som de er, må alle foreldre delta på minst to dugnader i året. Vi i RIHK er så heldige å ha verdens beste dugnad: Vi gjør klar tribunene på Lerkendal stadion før Rosenborg BK spiller kamp. Som bonus får vi gratisbilletter til kampen! Denne dugnaden må vi ta godt vare på.